lørdag 31. juli 2010

The show must go on

Onsdag 28. juli var endelig dagen vi hadde øvd til.
Hele Queen-sirkuset ankom Langesund, og Wrightegaarden.
Gaardskoret er klar. Dette ble en opplevelse jeg kommer til å bære med meg lenge.
Profft opplegg. Rutinerte musikere, Flotte dansere, Talentfulle korgutter og ikke minst Åge selv. Han har en energi og karisma som bare smitter. OK, ingen er som Freddy, men ingen er som Åge heller. Jordnær og tilstede. Ja, jeg er blitt en fan :-)
Også oss da, Gaardskoret. 13 forskjellige sangere satt sammen for anledningen. Vi har mange solister med trøkk, gutter som går dypt og ikke minst ett par jenter som synger høyt som pokker. Var jo spent på hvordan dette ville bli, med så mange forskjellige mennesker, og ett
fåtall av oss kunne vel egentlig synge på noter. Men med hjelp av Inge Gromstad til innøving og iherdig lytting, fikk vi det til. Og det låt så bra.
Må vel også takke kapellmester Geir Langslet, for noter, lydfiler og motivasjon. Gøy og jobbe med sånne folk. Han hadde fått med Morten Remberg til å dirigere oss, og det ga den siste tryggheten.
Følelsen av å stå på scenen i Wrightegaarden, med 1000 mennesker i publikum, så mange kjente, og bare kose seg. det er ubeskrivelig. Jeg tror hele gjengen følte som meg.
Da pyro smalt og konfettien regnet fra oven, var det bare ett perfekt øyeblikk. Noen kan si: Mye arbeid for en kveld. Men de har ikke opplevd det øyeblikket jeg fikk, onsdag kveld.
Høydepunktet for meg ble : "Bohemian Rhapsody" Denne kan vi godt, og ga akkurat så mye trøkk, som jeg regna med.
Så, etterpå, da kom ros og smil fra venner og kjente, det varmer.
Håper det vil by seg en ny anledning, for onsdag kveld, litt før kl 23, følte jeg skikkelig at:
"We are the champions, my friend"
"the show must go on, and on, and on, and on...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Sommer

Sommer