lørdag 25. juni 2011

Aldri mer bryllupskaker.

Noen ganger blir ikke ting som man hadde tenkt.
Etter mange bryllupskaker i årenes løp, var jeg heller ikke engstelig for og ta på meg denne 3 etg bryllupskaken. Alt gikk etter planen. To kaker med ferske norske jordbær og vaniljekrem, en med ananas og nøtter. De hjemmelagde sukkerbrøda var perfekte, og jeg hadde kjøpt inn ekstra hvit marsipan. Lagd roser med lys rosa kjerner. Bruden hadde kjøpt en lekker kaketopp, og alt lå tilrette for en perfekt kake.
Og jeg må si at jeg var fornøyd med sluttresultatet.
Kaken ble plassert på den nye kjøla på jobben, og jeg reiste hjem. Trygt vitende at kaka var i boks.
Dagen etter var den flotte serminien der jeg skulle synge to sanger. Først "Fields of gold" med Benjamin på gitar. Så "Säg det igjen" hvor Benjamin spilte piano. Litt forkjølt, men det gikk veldig bra. Noen gråt og jeg fikk applaus :)
Etter sermonien skulle jeg innom og hente kaka, og levere den på festlokalet. Men inne å kjøla møtte jeg ett trist syn :(
Kjøla hadde for høy fuktighet, og marsipanen hadde rynket seg, og falt ned som ett slitent skjørt.
Ååå for ett sørgelig syn.. Skulle jeg le eller gråte? Hadde ikke tid til og lage en ny, så jeg måtte bare fikse så godt jeg kunne, men den kunne jo aldri bli like fin.
Trøsten er at den hadde vært veldig god, liten trøst.
Så nå har jeg lovet megselv: ALDRI FLERE BRYLLUPSKAKER!!!
Disse bildene er alt jeg har igjen.


Så regner jeg med at ekteskapet holder myyyyyyye lenger en kaka ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Sommer

Sommer