fredag 24. desember 2010

Jul i huset

Tidlig julaftenmorgen, og jeg er oppe. Det er liksom blitt en tradisjon. Ser på Julemorgen med Amanda. Samme filmene som alltid.
Sitter og beundrer det julepynta huset. Har blitt veldig mye julepynt med årene, og halvparten ligger fortsatt i eskene. Har også kjøpt noe nytt i år. To reinsdyr :-) Jeg syns de er utrolige fine. All julepynten min har minner og tanker rundt seg.
Pynten Gaute lagde, må opp hvert år. Den er hellig. Amanda lager fortsatt fin julepynt, og den blir jo bare finere og finerer. I år er det ett rødt hjerte hun har sydd og fylt med vatt.
Året etter Gaute døde kjøpte jeg en liten porselensengel. Den henger alltid rett under stjerna i treet. Når jeg henger den opp, får jeg alltid en følelse av at Gaute er med oss.
I år har jeg kjøpt en gull-ballerina, den er bare vakker :o)
Så nå står treet pynta. En vakker Edelgran, med røde julekuler av forskjellige slag. Kjøpt litt rundt om kring. Gullglitter strødd over grenene. Og i år: Nye juletrelys. I år Led-pærer. Energibesparende, og utrolige vakre.
Mor i huset er fornøyd.
God Jul fra meg.

1 kommentar:

  1. Så fint du har gjort det, Bente. Rørende lesning!! Ha en herlig jul, Bente, og gleder meg til å gjøre masse spennende i 2011 med deg!

    Kirsti

    SvarSlett

Sommer

Sommer