søndag 8. august 2010

Italiensk Pizza


Skulle kanskje tro at jeg var lei av pizza, etter 8 år på Dolly Dimpes.
Italienerne er ikke ei, og det er slett ikke jeg heller.
Pizza har jo en haug av muligheter. Personlig har jeg lagd veldig mye Amerikansk Panpizza.
men må vel innrømme at jeg helst foretrekker ekte italiensk.
Dette er min oppskrift denne helgen:

Italiensk pizzabunn:
1/2 pk gjær
3 dl lunket vann
3 ss olivenolje
1 ts salt
Italiensk mel til den slipper bollen.
heller seig en hard.
Kjører i maskin ca 10 min.
hever til dbl.

Pizzasaus:
1 ss olivenolje
2 sjarlottløk
1 hvitløksbåt
2 lauberblad
litt frisk oregano og timian
1 boks hermetiske Cherrytomater
2 ss tomatpure
knip med sukker

Garnityr:
Serranoskinke
sort oliven
rødløk
fersk Mozarella

Dette ble 3 tynne bunner. Så det er mat nok til 5-6 personer
Steker på 300 grader varmluft med pizzaeffekt.

Toppes med friske Basilikumblader etter stek
Ble kjempegod :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Sommer

Sommer